Business coaching

De Handcoach

Down to earth magic for goalgetters

Nieuwe inzichten waardoor je authentieker communiceert en meer omzet zal behalen

De sleutel tot succes heb je zelf in de hand

Ben jij een ondernemer en weet je niet zo goed hoe je jezelf en/of je product moet verkopen? Vind je het lastig jouw toegevoegde waarde te benoemen? Merk je dat jouw boodschap niet altijd goed overkomt? Lukt het je niet jezelf krachtig te positioneren in de markt?

Ik bied je graag een helpende hand bij het bouwen van een succesvol merk. Een merk met een unieke identiteit en een authentieke wijze van communiceren.

“Ik laat je graag zien hoe jij als ondernemer én als bedrijf op verschillende vlakken kunt groeien.”

Werkwijze

Je hand in eigen boezem steken

Door de sessie te starten met een handanalyse komen we achter jouw unieke identiteit.

Je vinger erop leggen

Zodra we weten wie jij in de kern bent gaan we ons verder verdiepen in jou als ondernemer. We gaan jouw onderscheidend vermogen zo helder mogelijk in kaart brengen.

Je handen aan het werk zetten

Samen bepalen we vervolgens hoe jij jezelf zo authentiek mogelijk kunt communiceren aan de buitenwereld. Ook gaan we jouw verdienmodellen na.

Vinger aan de pols

Telefonisch of via Skype bespreken we naderhand (drie weken later) hoe het gaat en waar je sturing kunt gebruiken.

Business coaching van De Handcoach zorgt voor:

Nieuwe inzichten

v

Authentieke communicatie

Meer omzet

Unieke identiteit

Jij bent je merk. Hoe meer jij jezelf doorvertaald in je onderneming, hoe succesvoller je wordt. Mensen kopen niet zomaar een product. Ze kopen een product van jou. Het begint met zelfkennis. Wie ben jij als ondernemer? Waarom doe je de dingen die je doet? Welke waarden zijn voor belangrijk? Dit vormt niet alleen jouw identiteit, ook die van jouw merk.

Authentiek communiceren

Als je weet wie je bent en waar je voor staat is het belangrijk hierover te communiceren. Door op zoek te gaan naar  communicatiemiddelen die bij jou én je merk passen trek je klanten die bewust voor jou kiezen. Trust me; dit zijn ook de klanten waar jij graag mee wilt werken. Vervolgens zul je merken dat je door deze aanpak een hogere omzet zal behalen. 

“Door je unieke ik te verkopen trek je geen klanten, maar trek je fans.”

Wat kun je verwachten?

In de eerste plaats iemand met een bak aan communicatie-ervaring. Na mijn marketingstudie heb ik de afgelopen 10 jaar o.a. gewerkt bij Lidl, Nationale Postcode Loterij, Makro en Sanoma. Hier heb ik mij onder andere bezig gehouden met klantcommunicatie, het lanceren van producten en het organiseren van events.

In de tweede plaats iemand die gaat voor actie. Ik ben iemand die gerichte vragen stelt, kritisch met je meedenkt, oplossingsgericht te werk gaat, maar bovenal iemand die direct en to the point zegt waar het opstaat. Geen vaag gelul, maar inzichten en adviezen waar je echt iets aan hebt. Zodat jij direct verder kunt groeien!

In de derde plaats – en daar durf ik echt mijn handen voor in het vuur te steken – meer omzet. Zodra jij gaat doen wat bij je past én op de manier die bij je past, zal verkopen moeiteloos gaan. Je zal het waarschijnlijk niet eens meer verkopen noemen, maar het uitoefenen van je allergrootste hobby.

Voor wie?

Of je nu aan het begin van je onderneming staat of al een tijdje bezig bent maakt niet zoveel uit. Wel dat je bereid bent aan jezelf te werken. En dat je zichtbaar durft te zijn. Je bent klaar om de verantwoordelijkheid voor je succes in eigen hand te nemen.

Waar help ik je mee?

Mijn coaching is erop gericht jou zo succesvol mogelijk in de markt te zetten. Ik ben er heilig van overtuigd dat iedereen iets unieks heeft en daardoor van onschatbare waarde is. Wat jij als vanzelfsprekend ervaart is vaak niet zo. Hier zit jouw kern. Jouw toegevoegde waarde. Met alle liefde laat ik jou dit inzien.

Daarnaast zie ik altijd overal kansen en mogelijkheden. Ik krijg dan ook enorm veel energie van het bedenken van nieuwe verdienmodellen of het meedenken met businessplannen. Tijdens de coaching spar ik graag met jou over nieuwe ideeën, toetsen we de beslissingen die je gaat nemen en geef ik tal van praktische tips en adviezen.

Ervaringen business coaching

Deze handjes gingen de lucht in…

|

“Ik heb een ontzettend fijne coaching gehad bij Melissa. Ze luisterde goed naar de punten waar ik tegen aan liep en gaf mij mooie inzichten. Ook heb ik veel praktische tips gekregen waar ik direct iets mee kan (wat ontzettend goed bij mij past als vuur type). Enorm fijn”

Vanilla, The Parent School

|

“Doordat Melissa eerst mijn handen had gelezen wist ze welke waarden voor mij belangrijk zijn. Hierdoor kon ze met haar scherpe blik goed mijn aanbod onder de loep nemen. Het resultaat is dat ik nu aan de lopende band aanvragen heb.

Milou, BioLou

Investering

Business coaching

De sessie duurt 3 uur en enkele weken later hebben we nog even telefonisch contact.

De coaching omvat:
– Uitgebreide handanalyse (incl. gouden lijst en limited edition tas).
– Verdieping in jou als ondernemer en in jouw bedrijf.
– Onderzoek naar verdienmodellen en nieuwe invalshoeken.
– Juiste communicatiemiddelen in kaart brengen.
– Actieplan voor korte termijndoelstellingen. 
– Follow-up coachcall van 30 minuten.

De voordelen van mijn helpende hand

√ Je groeit als ondernemer.
√ Je weet moeiteloos jouw toegevoegde waarde te omschrijven.
√ Je positioneert jouw bedrijf beter in de markt. 
√ Je vegroot je naamsbekendheid. 
√ Je trekt meer klanten aan. 
√ Je ontdekt nieuwe verdienmodellen. 
√ Je draait een hogere omzet.

Na de coaching maak jij het volgende statement:

“Dit is wie ik ben, wat ik belangrijk vind en wat ik doe. Dit spreekt mijn klanten aan. Zij voelen zich verbonden met mij, kopen mijn producten en/of diensten en werken graag met mij samen.”

Als je naderhand praktische marketingondersteuning kunt gebruiken dan bied ik je via mijn andere onderneming Hand me your brand graag een helpende hand.

Is er nog iets aan de hand? Heb je een vraag of wil je meer informatie?

Neem dan contact met mij op!